Fråga om mina recept

Jag fick ett inlägg från en upprörd läsare, mina recept är inte helt specificerade jämt. Jag ber verkligen om ursäkt och inser att jag ibland som sagt förutsätter att man kan vissa saker, det är ju inte alls rätt! Jag ska genast lägga om stilen, se nedan:

Sen måste jag säga nåt negativt, era recept förutsätter ibland viss förkunskap. Det gör det svårt för oss glada amatörer och noviser i köket, t. ex. gjorde jag tomatsås i fredags, och det stog bara att man skulle koka de hela skalade tomaterna. Skulle man hällt i lite vatten eller låta dem koka i sin egen saft, det lilla som rann ut? Nu slog jag på lite vin och kokade i det

Angående tomaterna så räcker det att man har sönder tomaterna lite grand, skär dem i några bitar, och sen kokar dem sönder tillsammans, det är så pass mycket vätska i tomaterna så att det räcker, det kan tom vara så att man får hälla av lite ibland. Men lite vin i är inte dumt för smakens skull.

Och tomatsåsen som jag angav nedan är basen för infrysning! Det saknas ju vin eller vinäger att koka med (helt rätt), örtkryddor helst färsk basilika och lite persilja, salt, socker och svartpeppar samt färsk pressad vitlök på slutet. Balansen socker - vinäger/vin är hemligheten! Men jag kan inte säga hur mycket, det måste ni smaka er fram till. Glöm inte att smaka av all mat!

Till slut kan du välja att mixa såsen eller servera den som den är, med struktur. Parmesan enligt ovan är en nödvändighet.

Kommentarer