Chockartad fiskgratäng


En fiskgratäng som smakar fiskgratäng. Och inte innehåller konstigheter! Husmor köper ju sällan färdigmat och har ingen större erfarenhet av området. Men ikväll var maken borta, lite stressigt och barnen ville absolut äta fiskpinnar, hade någon gång köpt en Änglamark fiskgratäng som jag tänkte att jag provar!

TRO mina ögon när jag skeptiskt smakade... det smakade MAT! Sen kollade jag innehållsförteckningen och för en gångs skull var det faktiskt bara askorbinsyra som tillsats, resten var vanlig mat. Även om det kanske inte var en delikatess så var det faktiskt mat. Jag fryser ju mat och den smakar mat. Varför smakar då den mesta färdigmat på ett visst, för mig helt konstigt och annat sätt? Jo för att det inte är mat. Detta var för mig ett bevis på att matindustrin KAN laga riktig mat, det går ju! Särskilt fryst mat.

För övrigt, vad säger ni om köttklister?

Kommentarer