Hushållsnära tjänster

Hej! Erika pratar om undersökningen som visar att stor del av dem som anlitar hushållsnära tjänster är låg och medelinkomsttagare. Jag gick med i Facebookgruppen om att behålla avdraget för hushållsnära tjänster. Husmor tycker att husmorsbranschen måste värderas lika högt som allt annat!

Jag tänker på min fantastiska städerska som är bättre än alla andra! Hon slutade på ett större företag med usla villkor och startade eget. Hon fick med sig alla sina kunder och VIPS har en kvinna från ett annat land blivit egen företagare! Kvinnor gynnas både av att få hjälp hemma för egen karriär - men också nya karriärister skapas, ofta kvinnor och minoritetsgrupper. Och varför tycker sossar att det är ok med ROT-avdrag, klassiskt manliga tjänster i hemmet gynnas - jag får gärna ha min målare här med rabatt - men inte min städerska?

Kommentarer

Addison pf sa…
Högsta kvalitets städhjälp i hela Stockholm. Hemstädning fr.145 kr/timme | Flyttstädning/Storstädning fr. 25 kr/kvm. Vi har bra referenser. Here are städföretag,hushållsnära tjänster,hushållsnära tjänster priser,fönsterputs pris,kontorsstädning priser,trappstädning stockholm pris,hemstädning stockholm pris and städning lidingö.