torsdag 16 september 2010

Lunchpasta med rökta räkor och grönt


Lunchpasta
På temat, vad äter man när man sitter hemma och jobbar delar jag nu denna goda lunchpasta. De hade rökta räkor i min butik här på Resarö (skärgårdsmässigt) och då de fanns där i kylen gjorde jag denna rätt. Dessutom var jag förkyld så jag behövde få i mig massa grönsaker & vitlök. Tricket är att liksom woka grönsakerna snabbt i olivolja så de nästan är färska, då är de som nyttigast.

Ingredienser
Fullkornspasta till 2 personer
God olivolja
1 klyfta vitlök
1 morot
1/2 röd paprika
1 knippe broccoli
2 dl rökta räkor
Blandsallad med ruccola, rödbetsblad, spenat m fl
Kapris
Balsamvinäger

Gör så här:
* Koka pastan
* Värm upp en stekpanna så det är ganska varmt.
* Skala vitlök och skär i små bitar (ta mer om du gillar det)
* Fräs den och räkorna snabbt i mycket olivolja
* Lägg i broccoli, paprika och morot skuren i bitar och fräs ca 5 minuter
* Häll i pastan och värm upp den i blandningen
* Rör i salladsblandningen och häll på balsamvinäger samt kapris, låt steka runt någon minut

Njut

1 kommentar:

matpolisen sa...

Oj, vad gott det låter.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Leta i den här bloggen