Hemodlade senapsfrön

Kommentarer

Åsa sa…
Hur odlar man det? Sätter frön för att få frön? /Åsa
Ja det är ju så man gör :) Men på ett frö så blir det tusentals! Du kan köpa frön på www.impecta.se, har aldrig prövat dem man får i påsen. Men jag tror på brunsenap, har odlat vitsenap och den var otroligt svår att få ur baljorna.
marie sa…
Såg dig på bild från Ikeas pressvisning och tänkte men henne känner jag!!! Fick tänka länge och väl, sen trillade poletten ner. Vi träffades hos Ingrid på Atmosphere i Gbg. Då trodde jag också att jag kände dig men då visade sig att jag sett dig på tv. Jaja..hoppas att ni trivs bra i ert drömhus som du berättade om. Är du intresserad av ett reportage i en härlig tidning så maila mig. Ha det gott
mariedelice@hotmail.com
Åsa sa…
Okidoki - hade bara aldrig sett såna från förut men det kan vara roligt att odla och kunna göra sin egen julsenap, ska kolla in impectas sida, tack!!