24-timmarstävling - vill du äta på Operans tak med utsikt över stan? Provsmaka Johan Jureskogs meny med Husmor nu på tisdag!

TÄVLA OM EN EXKLUSIV UPPLEVELSE PÅ THE CUBE
Som Årets kock-bloggare har vi fått i uppdrag att på förhand besöka Electrolux sommarrestaurang byggd på Operakällarens tak - TheCube – för att recensera fem olika menyer skapade av de kända kockarna Mattias Dahlgren, Johan Jureskog, Klas Lindberg, Stefano Catenacci och Magnus Ek.

Före varje meny släpps får vi besöka The Cube, träffa kocken och provsmaka menyn.

Jag tävlar nu ut en plats till nu på tisdag den 20 juni kl 15.55-17.00 och menyn vi får smaka av är Johan Jureskogs. Johan kommer presentera sin meny och vi pratar lite informellt om hur han tänkt när han planerade den. Allt tillsammans med en vidundrande utsikt över strömmen - och Husmor Lisa försås.  

Hur tävlar du?
Vill bara att ni mailar mig en KORT beskrivning av er luftigaste, vackraste eller mest extrema restaurangupplevelse samt svarar på frågan om vem som är Årets kock 2012 i ett mail till mig (svaret finns på min blogg blink blink). Du vinner en plats på The Cube och en av mina burkar med delikatesser. Min mail är lisa@husmorlisa.se. Detta är en tävling på 24 timmar så imorgon kl 16 drar jag vinnaren!

Så här skriver Electrolux själva om The Cube: "The Cube by Electrolux, ett exklusivt gastronomikoncept som tagits fram för att fira 90 års professionell expertis för Electrolux. Nu kommer det till Stockholm. Under endast fyra månader kommer det att förgylla taket på Kungliga Operan, mitt i vår vackra huvudstad."

The Cube har gjort succé i Bryssel och Milano. Den öppnar nu i juni parallellt i Stockholm och i London på Royal Festival Hall. Placeringen av den delvis genomskinliga byggnaden är stor del av upplevelsen.


Skynda så blir det DU som hänger med på tisdag - vore kul (om inte annat får du stötta Husmor som har extrem svindel).

Kommentarer